ענף הסופרמוטו בישראל
אודות
ענף הסופרמוטו מאופיין במרוצים על גבי מסלול סגור המכיל שילוב של אספלט ועפר
מרוצי הסופרמוטו הינם מרוצים שמשלבים רכיבה על מסלול אספלט יחד עם קטע שטח אשר מושאל מעולם המוטוקרוס
אופנועי הסופרמוטו התחילו כאופנועי מוטוקרוס אשר עברו התאמות לרכיבת אספלט – סט גלגלים המכילים צמיגי כביש, מערכת בלימה משופרות, בולמים מוקשחים וכיוצ"ב. היום כבר מיוצרים אופנועי סופרמוטו ייעודיים המכילים מערכות מתוחכמות יותר.
בענף הסופרמוטו מכיוון שמדובר על רכיבה על אספלט חובה אבטוחים לברגים מסויימים באופנוע ובנוסף מיכלי איסוף. את הפרטים מלאים ניתן למצוא בכללי ענף הסופרמוטו.
מיגון חובה: חליפת עור מלאה (או 2 חלקים רכוסה), כפפות, קסדה, מגפיים, משקף
קטגוריות: S1, S2 – חלוקה ע"פ מקצי דירוג (Qualifying)
ליגות מוכרות בעולם: S1GP
אליפות עולם לנבחרות: Supermoto Of Nations
אליפות ישראל בסופרמוטו: מתקיימת במסלול פצאל ובמסלול ערד, האליפות הינה בת 8 סבבים
תקנונים וכללים לענף הסופרמוטו תוצאות מרוצים
חברי וועדה מקצועית:
ארז בן סימון (יו"ר וועדה מקצועית)
יוחנן רזניק
אביב גואטה
אסף טננבאום
שי נוטלס
פרוטוקולים: